למי שייכת 'המילה האחרונה'? עורכי הדין התעמתו

    המהדורה המרכזית No Comments on למי שייכת 'המילה האחרונה'? עורכי הדין התעמתו

    עו"ד ששי גז לאבי מימרן במהדורה המרכזית: "הסבירות זה אחד הכלים החשובים ביותר שיש לבית המשפט העליון". עו"ד פורר: "ל'מועצת חכמים' יש יתרונות – אבל אי אפשר להחליף אותם בבחירות"

    מבט ממעוף הציפור על בית המשפט העליון והכנסת צילום: Nati Shohat/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עורכי הדין ששי גז ודוד פורר, שוחחו הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על הדיון בבית המשפט העליון בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות.

    עו"ד דוד פורר: "השאלה היא האם המילה האחרונה היא של נבחרי העם או של 'מועצת חכמים', שיש לה הרבה יתרונות אבל נקודה אחת בסיסית לא – הם לא נציגי העם ואי אפשר להחליף אותם בבחירות".

    עו"ד ששי גז: "ברור שלכל שופט יש דעה עוד קודם הדיון. זה לא תיק עובדתי. הקואליציה לקחה את הכלי הכי חשוב של בית המשפט. בית המשפט והכנסת – כל אחד עובד במקביל. זה לא עניין של מילה אחרונה. אם המחוקק ישאר ללא פיקוח אנחנו ניפגע מזה. נניח שהכנסת תחוקק חוק להארכת כהונתה לעשר שנים. מה אתם רוצים שנעשה?"

    פורר: "לא מדובר על ביקורת על גבולות חקיקה. מדובר על אם הממשלה או שר מצבעים פעולה – האם הפעולה תהיה נתונה לביקורת רק לפי העילות הקיימות, או שגם אם ההחלטה התקבלה באופן חוקי ובכל המבחנים האם אפשר לבטל את ההחלטה כי היא 'לא סבירה'".

    גז: "הסבירות זה אחד הכלים החשובים ביותר שיש לבית המשפט העליון בארגז הכלים כדי ששר לא ימנה למשל את אח שלו לתפקיד".

    עו"ד פורר על החוק עצמו: "בפועל אין לזה משמעות גדולה כי יש עילות אחרות".



    0 תגובות